17 juni

Idag började jag vid 7 och gav då alla hästarna krafft fodret, det var lite nervöst, jag vet ju inte riktigt vad de heter och så men som tur var hade de en namnlapp på boxen så det gick bra ändå!
Precis när jag var klar kom det tre små tjejer in i stallet, och tydligen brukar de hjälpa till i stallet för det tycker det är så kul! Superduktiga var de, runt 10 år men jätteduktiga!
En stund efter det kom Jossan också, så då satte hon och jag igång att rida, alla som skulle ridas idag skulle ridas ut, så innan lunch hann vi med 4 hästar var, sen åt vi vid 12. Efter lunch rid vi en häst var igen och efter det började vi fixa de flesta hästarna för natten( spola hovar, rykta, lina, täcka osv) sen var Jossan tvungen att åka så då passade jag på att rida Sirre innan Emma kom hem från tävlingen, dom skulle ha kommit hem vid lunch mn det blev försenat så de kom typ vis 4.
Då var det bara att packa ut allt från lastbilen och fixa. och efter det gick jag och mockade och fixade lite åt Sirre, så jag var kanske inne i huset vid halv 8.
En lång men händelserik dag! :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0