18 juni Sirius

Idag trimmade jag Sirre på banan samtidigt som Emma trimmade en häst så hon hjälpte mig samtidigt som hon red. Vi använde oss av en studs serie på böjt spår och även två bommar på rakt spår med 6 normala galoppsprång, men vi jobbade på att variera galoppsprången mellan 7-5 språng.
Han känndes fin, vi jobbar vidare på att han ska vara lite kvickare och röra hoverna lite snabbare. Men Emma tyckte han jobbade på bra!
När vi var klara så skrittade jag ut en sväng i skogen på honom, vilket han nog tyckte var väldigt skönt, få se lite nytt och inte bara boxen, banan och ridhuset som han sett hitills! :P
Men han är superduktig här nere! Jag trodde han skulle bli helt galen av att inte gå ut så mycket som han gör hemma osv, man han sköter sig perfekt! :D  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0